INSTAGRAM mení logo aj dizajn appky

INSTAGRAM mení logo aj dizajn appky

Populárna sociálna fotosieť Instagram vyrukovala so svojou novou vizuálnou podobou, ktorú avizovala už pred niekoľkými týždňami. Okrem samotnej appky sa nečakane výrazne zmenilo aj logo. Tvorcovia podľa vlastných slov chceli niečo modernejšie, množstvo používateľov si však želá návrat starého „foťáka“.

Ikona symbolizujúca klasický fotoaparát, doplnená farebnými pásikmi, bude odteraz nahradená proporčne rovnakým foťákom, ktorý je však tvorený iba bielymi čiarami na gradientovom pozadí. Podľa Instagramu má ísť o zmenu smerom k modernejšiemu vizuálu.
„Instagram v súčasnosti reprezentuje rôznorodé spoločenstvo záujmov, kde ľudia zdieľajú viac fotografií a videí ako kedykoľvek predtým. Minulý rok sa niekoľko z nás začalo zaujímať o to, ako by sme tento vývoj mohli podporiť a zároveň zostať verní podstate Instagramu,“ uvádza vo vyhlásení Ian Spalter, šéf dizajnu spoločnosti.

Instagram si tiež myslí, že úspešné nové logo by malo byť abstraktnejšie a teda jednoduchšie, aby lepšie odrážalo ducha značky, nadväzovalo na moderné trendy a zároveň kombinovalo minulosť, súčasnosť aj budúcnosť aplikácie.
„Otázka potom znela: Ako ďaleko máme vlastne ísť?“ hovorí o procese tvorby I. Spalter. „Ak budú obrysy abstraktné príliš, ikona nemusí v očiach spotrebiteľov nadväzovať na históriu a dušu Instagramu. Ak ich urobíme príliš doslovné, bude samotná zmena toho, čo máme aktuálne, ťažko zdôvodniteľná. Po mnohých úpravách sme prišli s ikonou, ktorá síce stále naznačuje fotoaparát, ale tiež stanovuje základy pre nadchádzajúce roky.“
Okrem náznakov foťáka v logu ostala zachovaná aj dúha, tentoraz však tvorí pozadie celej ikony v podobe gradientu. Všetky zmeny sú prepojené aj s farebným zjednotením aplikácií Layout, Boomerang a Hyperlapse súvisiacich s Instagramom.

Podľa reakcií na internete si však nové logo zatiaľ veľa fanúšikov nenašlo. Magazín Adweek ho dokonca označil za „jeden z najväčších dizajnových failov tohto roka“ a spoločnosť obviňuje, že do celého redizajnu išla s nejasným zámerom. Myslí si tiež, že pôvodné logo patrilo medzi najlepšie zapamätateľné a rozoznávané na svete, dôvod na zmenu teda nevidí.
Podobne reagujú aj fanúšikovia na sociálnych sieťach rozličných médií, ktoré informáciu sprostredkovali. Podľa mnohých je gradient dávno za zenitom a celá ikona pôsobí lacno. Ďalším zas chýba starý dobrý „foťáčik“ z pôvodného loga.
Redizajnom prešla aj celá aplikácia. Tvorcovia sa rozhodli vizuál zjednodušiť a po novom ponúkajú čierno-bielu verziu, kde by mali lepšie vyniknúť zábery používateľov. Okrem týchto zmien Instagram (konečne) prináša aj plnohodnotnú desktop verziu.

INSTAGRAM mení logo aj dizajn appky. Zmenou veľmi nenadchol.
Video: https://vimeo.com/166138104

Autorka článku: Simona Turková
Zdroj: http://medialne.etrend.sk/internet/instagram-zmenil-logo-vela-fanusikov-vsak-nema.html