Možnosti typografie alebo medzi jedlom, písmom a prácou

Možnosti typografie alebo medzi jedlom, písmom a prácou

Musíme sústavne vytvárať nové písma? Zaobídeme sa bez klasických kníh? Je grafický dizajnér viac umelcom alebo nevoľníkom na poli stále sa opakujúcich sezónnych prác? Máme k dispozícii stále sofistikovanejšie technológie, bude v budúcnosti grafický dizajnér vôbec potrebný? Podobné otázky zazneli aj na Typo Berlin 2011. Vedľa tém spoločensky závažných (P. Biľak, T. Lupo, P. Zoghbi, Peter van Blokland), praktických (T. Fendley, H. Nehl a S. Schlaich) a zábavných (Ch. Niemann) sa na tohotoročnom TypoBerlin objavovali aj sofistikované témy na pomedzí vedy, dizajnu a umenia (Jason Edward Lewis) alebo – z pohľadu jeho tvorcov – čistého umenia, ktoré sme sa u nich naučili nazývať dizajnom (April Greiman, Pierre de Sciullo).