Niekoľko poznámok

Niekoľko poznámok

Na akom princípe by mala fungovať prestížna prehliadka projektov? Mnoho uznávaných prehliadok výrobkov a grafiky je založených na trhových podmienkach: zaplatíš – môžeš sa zúčastniť, chceš byť v katalógu – doplatíš si, vyhral si – platíš ešte viac. Na druhej strane máme medzinárodné prehliadky existujúce vďaka štátnemu rozpočtu alebo sponzorom. Sú komornejšie, udeľujú výrazne menej cien a majú trochu slabšiu medializáciu (usporiadatelia sa nemusia snažiť získať čo najviac prihlášok – tie prídu tak či tak, pretože za účasť sa neplatí). Bohužiaľ, v tomto prípade existuje len jedna kategória – plagát. Akým smerom by sa mala teda uberať národná prehliadka, aby zohrala dôležitú úlohu v propagácii dizajnu a určovala jeho úroveň? Slovenská súťaž Národná cena za dizajn, v porote ktorej som mal česť v tomto roku zasadať, nemá komerčný charakter, čo je jej veľkou výhodou. Je financovaná z rozpočtu Ministerstva kultúry SR. Všetko je teda v rukách organizátorov zo Slovenského centra dizajnu.