O súčasnosti a budúcnosti slovenského komunikačného dizajnu

O súčasnosti a budúcnosti slovenského komunikačného dizajnu

Anketa
Historicky prvú Národnú cenu za komunikačný dizajn medzinárodná porota vyhodnotila a sprievodná výstava súťaže priniesla to najlepšie, čo v nedávnej minulosti vzniklo. Ako však status quo a budúcnosť slovenského grafického dizajnu vnímajú samotní dizajnéri a ďalší odborníci, ktorí sa tomuto odboru venujú? Redakcia časopisu položila asi dvadsiatim osobnostiam tri otázky a na naše prekvapenie väčšina z nich ochotne poskytla odpovede. Zaujímali nás názory na úspechy slovenského dizajnu a úlohy, ktoré podľa účastníkov ankety stoja pred týmto odborom. Na otázky:
a) pri príležitosti udeľovania Národnej ceny za dizajn zvykneme hodnotiť uplynulé obdobie. V čom boli podľa vás posledné tri roky prínosné pre slovenský komunikačný dizajn? Čo konkrétne vás v posledných troch rokoch z oblasti komunikačného dizajnu najviac oslovilo a prečo?
b) myslíte si, že práca grafických dizajnérov sa spoločensky primerane prijíma? Alebo ak sa pozrieme na súčasnú situáciu kritickým okom – o čom je potrebné komunikovať s verejnosťou, ako aj vo vlastných radoch?
c) čo by ste zaželali slovenskému grafickému dizajnu a grafickým dizajnérom?
odpovedali Martin Bajaník, Andrej Haščák, Patrik Garaj, Tomáš Kompaník, Ján Filípek, Pavel Choma, Michal Tornyai, Ondrej Jób, Pavel Rozložník, Mária Rojko a Zdeno Kolesár.