Out of the Blue

Out of the Blue

Autor: Editori: Marko Ahtisaari, Laura Houseley
Vydalo: Gestalten
Počet strán: 416
ISBN: 978-3-89955-457-1

Publikácia OUT OF THE BLUE - The Essence and Ambition of Finnish Design, predstavuje históriu a súčasnosť fínskeho dizajnu v kontexte národnej identity. Popisuje Fínsko ako zem ostrého kontrastu medzi prírodou a technológiami, remeselnou tradíciou a nepredvídateľnosťou. Krajina je známa svojim pozoruhodným školským systémom, úchvatnými jazerami a lesmi, ale tiež svojou láskou k saunovaniu, hre na vzdušnú gitaru a množstvami vypitej kávy. Fínska kultúra a silný cit pre remeselnú tradíciu priniesli svetu množstvo významných dizajnérov, realizácií a značiek s dizajnom úzko súvisiacich.
OUT OF THE BLUE čitateľom približuje unikátnu fínsku kultúru dizajnu počnúc legendárnymi postavami ako Alvar Aalto a tradičnými manufaktúrami ako Marimekko, Iittala, Artek alebo Nokia po novú, najsúčasnejšiu generáciu šéfkuchárov, cestovateľov, výrobcov a podnikateľov. Kniha prináša zasvätený, no zároveň zábavný pohľad na typicky fínske črty, akými sú vynaliezavosť, komunitný duch, láska k slobode i prebiehajúcim zmenám a tiež potrebe zachovania si istej excentrickosti.

Vydavateľstvo: Gestalten
Pre Nokia Design
Editori: Marko Ahtisaari, Laura Houseley
Dátum vydania: April 2014
Pevná väzba, plnofarebná, 416 strán
Jazyk: Angličtina
ISBN: 978-3-89955-457-1

Zdoj: http://shop.gestalten.com/blue.html