Slováci získali zlato za dizajn Jupíka vo svetovej súťaži

Slováci získali zlato za dizajn Jupíka vo svetovej súťaži

Zlaté ocenenie získalo v Barcelone slovenské štúdio Pergamen z Trnavy v prestížnej dizajnérskej súťaži Pentawards, za nový dizajn detského nápoja Jupík od spoločnosti Kofola. Pentawards je významná svetová súťaž zameraná na obalový dizajn a v tomto roku v nej bojovalo o ocenenie viac ako 1 415 obalov zo 49 krajín v 5 hlavných kategóriách.

Zlato za celý produktový rad nápojov Jupík v kategórii Nealkoholické nápoje nie je jediné ocenenie – Pergamen získal  ocenenie za obal Jupíka 330 ml aj vo svetovej súťaži Red Dot Award: Communication Design 2013, ktorú označujú za dizajnérskeho Oscara a kde zabodovali v tvrdej konkurencii 6 800 prác zo 43 krajín sveta v 21 kategóriách. Cenu Red Dot Award si tvorcovia prevezmú 18. októbra 2013 v Berlíne.
 „Vďaka odvahe firmy Kofola a vzájomnej spolupráci  sa podarilo vytvoriť a uviesť na trh dizajn obalov, ktorý nepodceňuje deti ani rodičov. Chceli sme, aby sa obaly páčili najmä deťom, preto sme zvolili jednoduchý štýl, pripomínajúci peknú rozprávkovú knižku so sympatickými ilustráciami,“ predstavuje filozofiu tvorby obalu Juraj Demovič zo štúdia Pergamen, ktoré získalo za svoju prácu už tretie ocenenie v súťaži Red Dot a druhé v súťaži Pentawards.
Dizajn Jupíka ocenili aj členovia poroty, medzinárodne uznávaní dizajnérski experti. Gérard Caron, agentúra admirabledesign.com, Francúzsko: „Aj deti majú právo na svoje nápoje po športe! Jupík predstavuje podstatu produktu jazykom cieľovej skupiny bez zveličovania. Tomu hovorím – správny dizajn!“  Chris Plewes, agentúra Davis, Kanada: „Značka Jupík vystupuje celkom ako mladý zákazník – je hravá, nevinná a plná života. Dizajn hravo vedie kupujúceho a dieťa k jednoznačným vlastnostiam a chuti produktu.“

Obaly Jupíka, ktoré prešli celkovou zmenou v tomto roku, sa výrazne odlišujú od ostatných detských nápojov a reflektujú veľkú posun značky vpred. V minulom roku začal Jupík ako prvý v kategórii detských nápojov sladiť prírodnou stéviou a výrazne tak znížil svoju energetickú hodnotu a obsah cukru. Všetky nápoje Jupík sú bez umelých farbív a vďaka použitiu špeciálnej technológie plnenia aj bez konzervantov.

„Nový Jupík spĺňa všetky požiadavky moderných životných trendov. Dizajnová premena bola výrazným krokom vpred nielen pre portfólio Jupíka, ale pre celý segment detských nápojov, ktorý čistota nového dizajnu Jupíka osviežila,“ dodáva Alena Procházková, senior brand manažérka značky Jupík.

Viac sa o súťažiach dozviete:
www.pentawards.org
http://red-dot.de/cd/en

Zlaté ocenenie získalo v Barcelone slovenské štúdio Pergamen z Trnavy
Text k foto:
Zlaté ocenenie Pentawards v Barcelone prevzali (zľava) Jiří Vlasák a Alena Procházková (Kofola ČeskoSlovensko), Lívia Lörinczová, Rio Ruskin a Juraj Demovič  (Pergamen).

 

Kontakt:
Juraj Demovič, Pergamen
tel: +421 905 323 408
mail: juraj.demovic@pergamen.sk

Jaroslava Musilová, Kofola ČeskoSlovensko
tel: +420 725 552 934
mail: jaroslava.musilova@kofola.cz